Ο «γίγαντας» των ορυχείων



Οι καδοφόροι εκσκαφείς αποτελούν τα μεγαλύτερα οχήματα μεταλλευτικής στον κόσμο. Λόγω του ιδιαίτερου μεγέθους τους, τα συστήματα αυτά σχεδιάζονται και κατασκευάζονται από την Krupp για τις συνθήκες λειτουργίας και το ρυθμό παραγωγής του ορυχείου για το οποίο προορίζονται.

Μπορούν να σκάψουν μάζες ύψους μέχρι και 100 m, χάρη στον ειδικό σχεδιασμό τους.
Εκσκαφέας ορυχείων



Ο Bagger 288 της Krupp είναι ο μεγαλύτερος καδοφόρος εκσκαφέας σε λειτουργία σήμερα.

Το γιγάντιο αυτό μηχάνημα μπορεί να σκάψει 240.000 m3 υλικού ανά 24ωρο (10.000 m3 υλικού την ώρα).

Διαθέτει 18 κάδους, καθένας από τους οποίους έχει χωρητικότητα 6,6 m3 υλικού.

Το κύριο σασί του Bagger 288 έχει πλάτος 46 m και στηρίζεται σε 3 σειρές ερπυστριοφόρων.

Κάθε σειρά αποτελείται από 4 τέτοια οχήματα πλάτους 3,5 m. Η ακτίνα στροφής του εκσκαφέα είναι 100 m.

Για τη μετακίνηση του Bagger 288 από ένα ορυχείο σε άλλο χρειάστηκε μια ολόκληρη επιχείρηση κατασκευής διαδρόμου, έτσι ώστε το γιγάντιο μηχάνημα να περάσει πάνω σε αυτοκινητοδρόμους, αγροτικές εκτάσεις, ακόμη και γήπεδα γκολφ!

Ακόμη και αυτοκινητόδρομος 8 ή 10 λωρίδων δεν ήταν αρκετά πλατύς για τη διέλευση του εκσκαφέα.

Αυτό το ταξίδι του Bagger 288 κόστισε συνολικά 7,7 εκατομμύρια ευρώ.

Παρότι το ποσό μοιάζει αστρονομικό, οι αριθμοί λένε πως η επιχείρηση μετακίνησης υπήρξε πολύ πιο οικονομική από την αποσύνθεση του τεράστιου μηχανήματος και συναρμολόγησή του στο δεύτερο ορυχείο.

Ο εκσκαφέας ζυγίζει 13.500 τόνους. Δυο υπερμεγέθεις ηλεκτρικοί κινητήρες παρέχουν ιπποδύναμη 22.500bhp, αρκετή για να δουλεύει ο καδοφόρος τροχός, αλλά και να κινείται ο εκσκαφέας.

Δείτε εδώ και το σχετικό βίντεο
zougla.gr