Η Ελλάδα κόβει το τσιγάρο 1 Ιουλίου





Σβήνουμε το τσιγάρο.
Ήρθε η ώρα να δεσμευτείς: στον καλό ή στην καλή σου, στο/ην σύζυγο, τα παιδιά, στα εγγόνια, στον κουμπάρο, στην κουμπάρα, στα γατιά, στα σκυλιά, στους κολλητούς σου, στους εχθρούς σου.... και γιατί όχι, στο αφεντικό σου... στην πεθερά σου για να σκάσει από το κακό της, στη συμπεθέρα... για να σκάσει από τη ζήλια της.

Ήρθε η στιγμή να δώσεις το λόγο σου. Όχι άλλες ψεύτικες υποσχέσεις, όχι άλλα τσιγάρα... στα κρυφά, όχι άλλα λόγια του αέρα...

Διάβασε φωναχτά τον παρακάτω όρκο. Πέταξε και το τελευταίο πακέτο στα σκουπίδια. Πάρε βαθιά ανάσα. Χμμμ, οξυγόνο!

* Ορκίζομαι να μην ξανακαπνίσω
* Να μην κάνω άλλο ένα «μισό τσιγάρο»
* Να μην κάνω «μια τελευταία τζούρα»
* Να μην λεω πως το έκοψα και να κάνω τράκες
* Να μην ζητάω να φυσάνε τον καπνό στη μούρη μου επειδή μου ‘χει λείψει
* Να μη δακρύζω από νοσταλγία όταν βλέπω καπνιστές
* Να μην αντικαταστήσω το τσιγάρο με τα νύχια μου
* Να μην τρελάνω τους γύρω μου από τα νεύρα μου
* Να μην ξαναλαχανιάσω ανεβαίνοντας τα 4 σκαλάκια της εισόδου μου
* Να μην ξαναμπερδέψω το στόμα μου με τασάκι
* Να μην ξαναπάθω πνευμονία επειδή χρειάζεται να βγω στο μπαλκόνι για να καπνίσω Να μην ξανακάνω κήρυγμα στα παιδιά μου για τα κακά του καπνίσματος με ένα τσιγάρο στο χέρι
* Να μην ξαναπερπατήσω 2 χιλιόμετρα για να βρω ανοιχτό περίπτερο μες τη νύχτα
* Να μην ξαναπώ «πρώτη φορά μου συμβαίνει» για να δικαιολογήσω τις θλιβερές σεξουαλικές επιδόσεις μου
* Και τέλος ορκίζομαι να μην ξαναβάλω φωτιά στο στρώμα μου

Και, τώρα... ούτε τζούρα!..