Τελευταία επίδειξη τεχνολογίας / αποτέλεσμα έρευνας από το εν λόγω τμήμα είναι το Muscle Computer Interface, σε ελεύθερη μετάφραση Επικοινωνιακό Περιβάλλον με τον Υπολογιστή δια Μυών – εν προκειμένω των μυών του χεριού του χρήστη. Με την αρωγή ειδικών αισθητήρων που τοποθετούνται στου μύες κοντά στο βραχίονα, γίνεται εφικτή από τον υπολογιστή (με την βοήθεια φυσικά εξειδικευμένου λογισμικού) η αναγνώριση των κινήσεων των δακτύλων του χρήστη κι έτσι ανοίγει ο δρόμος για έναν διαφορετικό τρόπο χειρισμού και επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπου και υπολογιστών αλλά και άλλων (κατάλληλα εξοπλισμένων) μικρο-συσκευών.
Στο βίντεο που ακολουθεί περιγράφεται με απλά λόγια πως λειτουργεί το σύστημα αυτό, που κάνει χρήση της τεχνολογίας EMG (ElectroMyoGram – ηλεκτρομυογράφημα) και παρουσιάζει μερικές πιθανές εφαρμογές όπως, σε γνωστό videogame μουσικής όπου ο χρήστης πρέπει να διαθέτει μια ρέπλικα-κιθάρα ώστε να μπορεί να «παίξει» - πλέον μπορεί να κινεί τα χέρια / δάχτυλά του όπως θα έκανε στη κιθάρα…χωρίς αυτή να υπάρχει καν, απλώς κάνοντας τις κινήσεις στον αέρα. Επίσης σε ένα άλλο παράδειγμα, επιδεικνύεται η δυνατότητα που παρέχει το σύστημα και σε άλλες περιπτώσεις όπου ο χρήστης κρατάει ήδη κάτι στα χέρια του αλλά η αναγνώριση κίνησης δαχτύλων παραμένει να λειτουργεί άψογα: πχ. κρατώντας ένα ποτήρι στο χέρι, μπορούμε να συνεχίσουμε να χειριζόμαστε τον υπολογιστή ή όταν επιστρέφοντας από τα ψώνια, κρατώντας σακούλες στα χέρια, με μια δακτυλική κίνηση ανοίγει το πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου ή όταν κάνουμε τζόκινγκ ακούγοντας μουσική από το MP3όφωνό μας αρκεί μια κίνηση των δακτύλων στον αέρα για να χειριστούμε την αναπαραγωγή της μουσικής.
Βέβαια, η εν λόγω τεχνολογία είναι ακόμα σε «βρεφικό στάδιο» ανάπτυξης, δηλαδή είναι ακόμα στο εργαστήριο και δεν είναι σίγουρο ότι θα διατεθεί στο καταναλωτικό κοινό. Προς το παρόν, το μοναδικό που μπορούμε να κάνουμε είναι να δούμε το παρακάτω βίντεο και να αναλογιστούμε / φανταστούμε πιθανές εφαρμογές.
zougla.gr