Οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα από την 1η Ιουλίου
Τι γίνεται με τους ασφαλισμένους στις εταιρίες που κλείνουν
Πώς τιμολογούνται τα ασφάλιστρα …
Πως μπορεί να επιλέξτε το δικό σας πακέτο ασφάλισης
Κάθε αυτοκίνητο πρέπει υποχρεωτικά να είναι ασφαλισμένο για αστική ευθύνη για υλικές ζημιές και σωματικές βλάβες έναντι τρίτων. Σύμφωνα με Ευρωπαϊκή Κοινοτική Οδηγία που αρχίζει να εφαρμόζεται από την 1 Ιουλίου 2009 και στην Ελλάδα αυξάνονται υποχρεωτικά τα κατώτατα όρια και για τις υλικές ζημίες ορίζονται στα 500.000 ευρώ, και στα 500.000 ευρώ για σωματικές βλάβες ανά θύμα.Αυτές οι αλλαγές έχουν ως αποτέλεσμα να αυξηθούν τα ασφάλιστρα αστικής ευθύνης από τις ασφαλιστικές εταιρίες ,αφού θα καταβάλουν αποζημιώσεις με βάση τις νέες υποχρεωτικές καλύψεις. Οι αυξήσεις αυτές θα αφορούν μόνο τις υποχρεωτικές καλύψεις αστικής ευθύνης και όχι τα ασφάλιστρα των άλλων ασφαλιστικών καλύψεων που επιλέγει ελεύθερα ο ασφαλισμένος και αναφέρονται παρακάτω.
Ως προς το ύψος των αυξήσεων που θα επιφέρουν αυτές οι αναπροσαρμογές στις υποχρεωτικές καλύψεις διαφέρουν από ασφαλιστική σε ασφαλιστική εταιρία και έχουν να κάνουν με την τιμολογιακή πολιτική της κάθε εταιρίας κύρια με το παλιό καθεστώς. Οι εταιρίες που ακολουθούσαν χαμηλή τιμολογιακή πολιτική είναι υποχρεωμένες να αυξήσουν σε αρκετές περιπτώσεις και μέχρι 30% η και 40% τα ασφάλιστρα σύμφωνα με εκτιμήσεις ανθρώπων της αγοράς.
Επιλογές για πρόσθετες ασφαλιστικές καλύψεις αυτοκινήτου
Πέραν των βασικών καλύψεων οι ασφαλισμένοι μπορούν να επιλέξουν και μια σειρά από άλλες ασφαλιστικές καλύψεις που προσφέρουν οι εταιρίες διαμορφώνοντας ανάλογα και το κόστος των ασφαλίστρων. Οι πιο βασικές πρόσθετες ασφαλιστικές καλύψεις που προσφέρουν οι περισσότερες με το πακέτο της υποχρεωτικής ασφάλισης αφορούν την νομική προστασία και την οδική βοήθεια.
Μετά από αυτή την κατηγορία οι ασφαλισμένοι μπορούν να επιλέξουν και μια σειρά καλύψεων ( που συνδυάζονται με τα πακέτα τις αστικής ευθύνης ) που έχουν σχέση με την προστασία του αυτοκινήτου τους.
Σε αυτή την κατηγορία των πακέτων που προτιμούν και πολλοί ασφαλισμένοι είναι τα προγράμματα που περιλαμβάνουν την και ολική η μερική κλοπή, του οχήματος την κάλυψη από ανασφάλιστο όχημα , την πυρκαγιά, τις ζημιές από καιρικά φαινόμενα (με εξαίρεση την χαλαζόπτωση που την προσφέρουν λίγες εταιρίες και σε έξτρα ασφάλιση ), τρομοκρατικές ενέργειες, θραύση κρυστάλλων. Ακόμα και κάλυψη εξόδων ενοικιαζόμενου αυτοκινήτου για το διάστημα επισκευής του τρακαρισμένου αυτοκινήτου).
Άλλο πρόγραμμα ασφάλισης αυτοκινήτου που μπορεί να συνδυαστεί με την βασική ασφαλιστικής κάλυψη της αστικής ευθύνης έναντι τρίτων είναι αυτό που καλύπτει και ίδιες ζημιές (μεικτή) περιλαμβάνει που μπορεί να προκαλέσει ο ίδιο ο οδηγός στο όχημά του (π.χ. αν εμπλακεί σε ατύχημα με δική του υπαιτιότητα).
Ασφαλίζονται ακόμα και τα αξεσουάρ ενός αυτοκίνητου όπως ( ζάντες , ακριβά ηχοσυστήματα κλπ) Αυτές οι καλύψεις που γίνονται με έξτρα τιμολόγηση και αφορούν αξεσουάρ που δεν έχουν τοποθετηθεί από τον εταιρικό κατασκευαστή του αυτοκινήτου η από εξουσιοδοτημένη αντιπροσωπεία του κατασκευαστή . Σε αυτές τις περιπτώσεις ο ασφαλισμένος καλείται να καταθέσει τιμολόγια αγοράς και πραγματογνώμονες των εταιριών αξιολογούν το κίνδυνο της ασφάλισης καθώς και το κόστος των ασφαλίστρων όταν οι εταιρίες δεχθούν να ασφαλίσουν και για πιο πόσο αυτά τα αξεσουάρ.
Τι γίνεται με την ασφάλιση του αυτοκινήτου όταν κλείνει η Ασφαλιστική Εταιρία
Επειδή η ασφάλιση Αστικής Ευθύνης αυτοκινήτου είναι η μόνη υποχρεωτική ιδιωτική ασφάλιση στην Ελλάδα, η νομοθεσία έχει προβλέψει και υπάρχει το Επικουρικού Κεφαλαίου μόνο για τον κίνδυνο αστικής ευθύνης έναντι τρίτων από αυτοκινητιστικά ατυχήματα.
Στον φορέα αυτό ανήκουν όλες οι ασφαλιστικές εταιρίες αστικής ευθύνης. Συγκεκριμένα υποχρεούνται να καταβάλλουν σε αυτό το 5% των καθαρών ασφαλίστρων αστικής ευθύνης αυτοκινήτων που πληρώνονται στη χώρα, για τον σχηματισμό ενός κεντρικού κεφαλαίου, από το οποίο θα αποζημιωθούν, οι θάνατοι, οι σωματικές βλάβες και οι υλικές ζημίες τρίτων.
Έτσι όταν μία από αυτές τις ασφαλιστικές εταιρίες βάλει «λουκέτο» αναλαμβάνει την ασφαλιστική κάλυψη των οχημάτων της εταιρίας για χρονικό διάστημα 30 ημερών από την ανάκληση της άδειας λειτουργίας της. Στο διάστημα αυτό οι ασφαλισμένοι θα πρέπει να αναζητήσουν μια άλλη ασφαλιστική εταιρία ώστε να μην θεωρηθεί ανασφάλιστο το αυτοκίνητο μετά την παρέλευση του μήνα κάλυψης του Επικουρικού Κεφαλαίου . Επίσης στο Επικουρικό Κεφάλαιο μεταφέρονται και οι υποχρεώσεις της ασφαλιστικής που κλείνει με τις εκκρεμείς υποθέσεις αποζημιώσεων αστικής ευθύνης σε τρίτους.
Πώς γίνεται η τιμολόγηση των ασφαλίστρων
Κάθε ασφάλιση και αυτή του αυτοκίνητου γίνεται με την εκτίμηση του κινδύνου που αναλαμβάνουν οι εταιρίες. Δηλαδή την συχνότητα πρόκλησης ατυχήματος, Ετσι οι εταιρίες για το αυτοκίνητο και την ασφάλιση του έχουν χωρίσει την Ελλάδα σε ζώνες με βάση το αριθμό των οχημάτων που κυκλοφορούν σε περιοχές και πόλεις της χώρας και διαμορφώνουν διαφορετικά ασφάλιστρα για κάθε περιοχή .
Η Αθήνα και τα μεγάλα αστικά κέντρα όπου κυκλοφορούν πολλά οχήματα και οι πιθανότητες εμπλοκής σε ατύχημα είναι περισσότερες από μια μικρή επαρχιακή πόλη ή νησί τα ασφάλιστρα είναι ακριβότερα για τον ίδιο οδηγό , το ίδια αυτοκίνητο και κατ επέκταση το ίδιο ασφαλιστικό πακέτο.
Οι περισσότερες ασφαλιστικές χωρίζουν ολόκληρη την Ελλάδα σε ζώνες, στις οποίες χρεώνουν διαφορετικά ασφάλιστρα για το ίδιο και τον ίδιο οδηγό.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι εάν κάποιος αγοράσει ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβικών και αξία 18.500 ευρώ θα πληρώσει περισσότερα χρήματα να το ασφαλίσει στην Αθήνα, στην Πάτρα και στην Κρήτη και λιγότερα στη Θεσσαλονίκη ή τη Σύρο. Κι αυτό είτε επιλέξει μόνο το υποχρεωτικό πακέτο ασφάλισης, είτε επιλέξει πακέτο με κλοπή ή ίδιες ζημιές.
Είναι υποχρεωτικό το αυτοκίνητο να ασφαλίζεται στον τόπο μόνιμης κατοικίας του ιδιοκτήτη.